سوگند نامه معلمین
سوگند نامه معلمین

 

سوگندنامه یک تعهد شرعی و اخلاقی برای معلمان است

تهران - ایرنا - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوگندنامه معلمی که به تازگی به تصویب این شورا رسیده، یک تعهد شرعی، درونی و اخلاقی برای معلمان به وجود می آورد.

مهدی نوید ادهم روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بر اساس این سوگندنامه، لازم است هر فردی که پا در وادی معلمی می گذارد با احساس مسوولیت، تمام توان و انرژی خود را معطوف به ارتقا تعلیم و تربیت نسل جوان کند.

وی توضیح داد: قرار است این سوگندنامه در آغاز هر سال تحصیلی برای معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش و در یک مراسم رسمی ادا شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که بر اساس برنامه های تنظیمی در آینده اکثریت قریب به اتفاق معلمان از مجرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی انتخاب شده و وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند، ادای سوگندنامه معلمی در مراسم فارغ التحصیلی این دانشجویان انجام می شود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: مفاد این سوگندنامه که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده، شامل تعهداتی است که فرد در زمینه های اجتماعی، علمی، تخصصی و اخلاقی می پذیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوگندنامه معلمی برای امضا به رییس جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

به گفته نوید ادهم، شغل معلمی یکی از حساس ترین و خطیرترین مسوولیت های اجتماعی است که در سرنوشت حال و آینده یک جامعه تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد، شخصیت، توانمندی ها و شایستگی های معلم اصلی ترین موضوعی است که در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان خودنمایی می کند، ادامه داد: یک نظام آموزشی زمانی موفق است که از معلمان توانمند و با شایستگی های بالا برخوردار باشد؛ معلمانی که علاوه بر مهارت های معلمی، احساس و تعهد نیز داشته باشند.

دبیر کل شورای آموزش و پرورش تصریح کرد، بر این اساس موضوع سوگندنامه معلمی در دستور کار این شورا قرار گرفت تا سوگندنامه ای برای همه افرادی که می خواهند شغل معلمی را انتخاب کنند، تنظیم شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شـــده در یک شنبه 15 دی 1392ساعــت14:38 تــوسط مدیر وب سایت |